مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

جراحی اسلیو معده چیست؟

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۴ ب.ظ

طی جراحی اسلیو معده بخشی از معده برای همیشه جدا می شود و بقیه آن با استفاده از منگنه جراحی بسته خواهد شد. اندازه معده پس از جراحی تا 75 درصد کاهش پیدا می کند.

جراحی اسلیو معده، هم به تنهایی می تواند به عنوان یک روش درمان چاقی استفاده شود و هم ممکن است پیش نیازی برای انجام سایر جراحی های لاغری مانند بای پس معده باشد.

 

روند جراحی اسلیو معده چگونه است؟

قبل از شروع جراحی اسلیو معده، بیمار توسط تیم بیهوشی بیهوش خواهد شد. اسلیو معده معمولا به کمک دوربین کوچکی به نام لاپاراسکوپ انجام می گیرد که درون معده قرار گفته و برای جراحان امکان دیدن درون معده را فراهم می کند.

جراح لاغری دو تا پنج سوراخ روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و سایر ابزار مورد نیاز جراحی را از درون این سوراخ ها عبور می دهد. تیم جراحی قسمت اعظمی از معده را جدا کرده و بخش باقی مانده را با استفاده از بخیه جراحی می بندند. پس از جراحی شکل معده عمودی و موزی شکل خواهد شد.

جراحی اسلیو معده بین 60 تا 90 دقیقه به طول می انجامد.

 

هزینه جراحی اسلیو معده

هزینه عمل اسلیو معده به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که شامل:

  • هزینه های بیهوشی
  • هزینه های تجهیزات بیمارستانی
  • دستمزد جراح لاغری
  • هزینه عکس ها و آزمایشات پیش از جراحی
  • هزینه ویزیت های پزشک بعد از جراحی اسلیو معده

می باشند. در صورتی که بیمار شرایط خاصی داشته باشد، بخشی از هزینه های جراحی اسلیو معده تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. شرایطی مانند داشتن BMI بالای 40 و یاBMI  بالای 35 به همراه ابتلا به یکی از بیماری های مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی.

فرمول محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲. این شاخص تنها نشان دهنده سطح چربی بدن بوده و قادر به تشخیص میزان سلامت یا چاقی فرد نمی باشد. البته این روش قطعی نیست و معایبی نیز دارد. مثلا به استخوان بندی و میزان عضله های فرد در این روش اهمیتی داده نمی شود، در حالی که همانطور که می دانیم ممکن است یک کیلوگرم عضله و یک کیلوگرم چربی وزن یکسانی داشته باشند، اما حجم عضله کمتر و چگالی آن بیش از چربی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی