مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

آیا جراحی لاغری درد دارد؟

جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۱۱ ب.ظ

جراحی لاغری ، عملی مهم با درجات مختلف پیچیدگی است، به همین دلیل طبیعی است که بیمار در روز های اولیه پس از جراحی لاغری دچار خستگی مفرط، حالت تهوع، استفراغ، بی خوابی، درد حاصل از جراحی، ضعف، سرگیجه خفیف، درد در هنگام خروج باد معده (چه از راه دهان و چه از راه مقعد) و تحولات روحی باشد.

با این حال، می توانید مطمئن باشید که تامین احساس آرامش و تسکین درد بیمار، پس از جراحی لاغری یکی از اولویت های کارکنان بیمارستان می باشد. به همین دلیل پرستاران بیمارستان تا حد مجاز می توانند برای تسکین دردتان به شما مسکن تزریق کنند.

علت درد پس از جراحی لاغری

بیشتر جراحی های لاغری به وسیله جدیدترین روش جراحی لاغری یعنی روش لاپاراسکوپی انجام میگیرد و از این رو مدت ماندن در بیمارستان و درد بیمار بسیار کمتر از جراحی های باز می باشد. با این حال بیمار بیشترین درد را در اطراف جای بخیه جراحی لاغری حس می کند که پزشک معده را از آنجا بیرون آورده است. این زخم اغلب در سمت چپ، زیر قفسه سینه قرار دارد.

اینکه بیشترین درد در این نقطه حس می شود، کاملا طبیعی است. از آنجایی که هنگام در آوردن معده طی اسلیو معده به این برش فشار وارد شده و اغلب کش می آید، فیبر های عضلانی پاره  می شود و اغلب منجر به کبودی می شود. همین امر منجر به درد بعد از عمل اسلیو معده می شود

تسکین درد پس از جراحی لاغری

به طور کلی، درد پس از جراحی لاغری مشکل حادی نیست زیرا می توان با مسکن ها درد را آرام کرد.خبر خوب این است که بیشتر بیماران ادعا کردند که با مراقبت بعد از جراحی اسلیو معده توانسته اند دوره نقاهت را با حداقل درد پشت سر گذارند. برخی از آنان در جای بخیه ها و برخی دیگر پس از جراحی لاپاراسکوپی دچار گردن درد و شانه درد می شوند. همچنین ممکن است بیمار به علت اقداماتی که در جهت کنترل بسته شدن و عدم نشتی معده انجام شده است، دچار درد در هنگام دفع باد معده شود.

اقداماتی در جهت تسریع بهبودی

علاوه بر مصرف دارو های تجویزی جراح لاغری و پیروی از رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری بیمار می تواند با رعایت موارد زیر بهبودی خود را تسریع بخشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی