مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

بالون معده چیست؟

دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵ ق.ظ

 

بالون معده  چیست؟

 

افراد بیش از حد چاق که بی ام آی (BMI) بالای ۳۰ دارند و به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستند، معمولا پیشنهاد استفاده از راهکار بالون معده و انجام جراحی اسلیو معده را بیش از سایر روش ها می شنوند. اما از بین روش های بالون معده و جراحی اسلیو کدام یک بهتر و کم خطرتر است؟

بالون معده چیست؟

بالون معده یک کیسه ی شبیه به بادکنک سیلیکونی پر از محلول نمکین یا سالین است. بالون در داخل معده قرار گرفته و به روش های زیر به کاهش وزن فرد کمک می کند بالون تنها در معده ی بیمارانی به کار گذاشته می شود که بیش از اندازه چاق هستند و ورزش و رژیم در کاهش وزن آن ها موثر نبوده است. بیمار پس از جای دادن بالون در معده باید رژیم غذایی اش را تغییر داده و به طور مداوم ورزش کند تا در بلند مدت تاثیر آن را مشاهده نماید. بالون معمولا تا ۶ ماه در معده ی بیمار می ماند و پس از این مدت، به روش آندوسکوپیک از معده خارج می شود.

چه کسانی می توانند از روش بالون معده استفاده کنند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند، ممکن است بتوانند از روش بالون معده برای لاغری بهره ببرند:

  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) بین ۳۰ تا ۴۰  محاسبه بی ام ای دقیق کار آسانی است، هر شخص می تواند به راحتی و با قرار دادن قد و وزن خود در فرمول، عدد آن را به دست آورد فرمول محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲.
  • فردی که انگیزه و آمادگی کافی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی و پیگیری منظم پزشکی و رفتار درمانی را داشته باشد
  • نداشتن سابقه جراحی معده یا مری

بالن معده گزینه ی مناسبی برای تمام افراد بیش از حد چاق نیست. تنها پزشک با انجام آزمایشات لازم می تواند تشخیص دهد که بالون معده یک راه حل مناسب برای درمان چاقی مفرط شما است یا خیر.

مزایای بالون معده

  • مناسب برای کسانی که از جراحی های سنگین می ترسند
  • کاهش وزن سریع
  • این روش موقتی است و اگر از انجام آن پشیمان شوید، و یا قصد انجام جراحی لاغری داشته باشید، جراح لاغری خوب می تواند هر زمان که شما مایلید آن را از معده تان خارج کند.
  • امکان انجام جراحی های لاغری بعد از خارج کردن بالون از معده

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی