مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

نقش معده در گوارش غذا بعد از عمل لاغری

چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵ ق.ظ

 

نقش معده در گوارش غذا بعد از عمل لاغری

 

طی انجام برخی از اعمال جراحی لاغری مثل اسلیو معده یا بای پس آن، بخش های زیادی از معده برداشته میشود و طبیعی است که تولید و ترشح موارد بالا کاهش پیدا کند که همگی میتواند روی کاهش وزن اثر بگذارد.

نقش معده در گوارش غذا : عملکرد و وظایف معده

معده خالی است و بدن نیاز به غذا دارد، بنابراین هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی توسط معده ترشح میشود تا شما را وادار به خوردن غذا کند.

  • شما غذا میخورید و غذا وارد مری میشود
  • غذا از دروازه معده (کاردیا) وارد معده میشود
  • بعد از اینکه حجم معده پر شد، ترشح هورمون گرسنگی کاهش یافته و قطع میشود.
  • غذا معمولا مدت زمانی در معده میماند و اینکه هر غذایی چقدر در این مخزن باقی میماند بستگی به نوع و جنس غذا دارد
  • معده با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارد حسابی از خجالت غذا در میاید و تمام غذا را تا آنجا که میشود تکه تکه میکند.
  • معده حرکاتش را مدیون عضلات موجود در لایه های میانی خود است. این عضلات مدام منقبض میشوند و بعد از هضم کامل و مخلوط کردن غذاها با شیره معده آماده ارسال آن ها به داخل روده ها است.
  • و سرانجام کم کم غذا وارد روده ها و بقیه دستگاه گوارش میشود تا روند جذب و دفع ادامه پیدا کند. تا زمانی که یک چرخه کامل گوارشی به اتمام نرسد، شما گرسنه نمیشوید. اما وقتی معده خالی شد دوباره از نو هورمون گرسنگی ترشح میشود. و این داستان هر روز ادامه دارد.

نکته:

زمانی که شما تحت عمل جراحی لاغری مثل اسلیو معده قرار میگیرد، حجم معده بسیار کم میشود در نتیجه زودتر پر میشود و تولید هورمون گرسنگی کاهش پیدا میکند. تمام این اتفاقات باعث میشود شما غذای کمی بخورید و خیلی زود وزن کم کنید.

نقش معده در گوارش غذا : جذب مواد غذایی

معده میتواند موارد زیر را در بافت خود جذب کند:

  • اسیدهای آمینه
  • اتانول از الکل
  • و کافئین.
  • برخی از داروها مانند آسپرین نیز در تخصص معده هستند و میتوانند آنها را جذب کند.
  • ویتامین b12 در بخش های انتهایی معده جذب میشود. کسانی که عمل لاغری بای پس معده انجام میدهند معمولا جذب ویتامین b12 کمی دارند. زیرا غذا از بخش تحتانی معده نمیگذرد و خیلی زود از طریق یک میانبر وارد روده کوچک میشود. این بیماران مجبورند که مکمل ویتامین مصرف کنند. اما در عمل اسلیو معده ما همچنان جذب ویتامین b12 داریم.

عمل جراحی معده: به دنبال سریعترین و ایمن ترین روش لاغری میگردید؟

اگر اضافه وزن شدیدی دارید و همراه با این اضافه وزن با برخی شرایط مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، کلسترل و …. روبرو هستید، لازم است بدانید که سریعترین و ایمن ترین راه برای خلاص شدن از شر چاقی مفرط و همه این مشکلات، عمل جراحی لاغری است. اگر در این باره سوالی دارید سوال خود را  از دکتر عنبرا یکی از بهترین جراحان لاغری ایران می توانید بپرسید. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی