مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

حساسیت دندان در ارتودنسی

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۲۹ ب.ظ

حساسیت دندان در ارتودنسی

حساسیت دندان به گرما و سرما می تواند بیش از یک ناراحتی جزئی باشد اگر شما ناچار شوید که تغییری در خوردن و نوشیدن مواد خوراکی خود بدهید تا دندان هایتان واکنش ناراحت کننده ای را برایتان ایجاد نکنند ، بنابراین شاید مشکل شما پیشرفته تر از یک حساسیت عادی و معمولی است شناسایی علت این دردهای ناگهانی می تواند راه حلی برای درمان این موضوع باشد.

اگر شما به دلیل مال اکلوژن تحت درمان ارتودنسی هستید حساسیت دندان هم خیلی غیر معمول نیست در طول درمان ارتودنسی دندان تجربه درد و ناراحتی در بیمار به علت فشار وارده بر روی دندان های شما است.

این میزان درد و ناراحتی از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است اما این حساسیت دائمی نیست و تنها چند روز بیشتر طول نمی کشد در حین درمان متخصص ارتودنسی شما در مورد چگونگی کاهش این حساسیت برای بهبود تجربه درمان می دهد با این حال اگر شما در حال استفاده از درمان ارتودنسی نیستید حساسیت دندان های شما می تواند به دلیل برخی از موارد ذکر شده در پایین باشد اگر می خواهید دندان های خود را با احتیاط صاف کنید ، ارتودنسی متحرک و شفاف گزینه خوبی برای شما است.

 

ارتودنسی نامرئی برای خیلی از افراد مناسب می باشد اما همه ی مشکلات ارتودنسی را هم نمی تواند درمان کند.

با حساسیت دندان چه کنیم؟

صرف نظر از علت حساسیت دندان به گرما و سرما ، همیشه نشانه های رعایت یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان مهم تر و گسترده تراست این به این معنی است که می توان با تغییرات رفتاری بدون درد وحساسیت زندگی کرد.

دندان های حساس به سرما

اگر دندان های حساس به سرما دارید، تلاش کنید تا برخی از مواد خوراکی سرد مانند بستنی را از لیست خوراکی های خود حذف کنید مطمئن باشید که مسواک تان را از الیاف و موهای نرم انتخاب کرده اید یک مسواک با الیاف نرم می تواند به کاهش سوزش لثه شما کند.

همچنین استفاده از نخ دندان،و یک خمیر دندان مخصوص برای افرادی که حساسیت دندان به گرما و سرما دارند نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد اگر متوجه حساسیت دندان به طورغیر معمول شدید و اگر این حساسیت برای چند روز ادامه داشت با دندانپزشک خود ملاقات کنید.

گاهی اوقات احساس حساسیت به سرما ممکن است یک آبسه دندان یا یک حفره ناشناخته باشد بنابراین درمان سریع برای جلوگیری از بدتر شدن این مشکلات مهم است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی