مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

مهمترین عمل لاغری برای درمان فشار خون بالا

شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۰۴ ب.ظ

مهمترین عمل لاغری برای درمان فشار خون بالا

 

وقتی شما چاقی مفرط داشته باشید، قلب شما برای تحمل وزن زیادتان ناچار است بیشتر کار کند. هرچه قلب بیشتر و سخت تر کار کند، فشار خون شما هم بیشتر و بالاتر میرود. هنگام تحمل وزن اضافی ، قلب شما باید سخت تر کار کند. هرچه قلب شما سخت تر باشد ، فشار خون شما بیشتر می شود.

افراد زیادی در جامعه به چاقی مفرط و مشکل هایپرتانسیون مبتلا هستند و تخمین زده میشود که بیشش از دو سوم این افراد تا زمانی که لاغر نشوند نه با ورزش و نه با رژیم غذایی نمیتوانند بیماری خود را درمان کنند. و گفته میشود که بهترین روش لاغری و درمان فشار خون بالا انجام جراحی لاغری به دست یک متخصص جراحی لاغری است.

سه عمل لاغری زیر مهمترین و بهترین روش لاغری هستند که به درمان فشار خون بالا هم کمک میکنند.

عمل اسلیو معده

در عمل جراحی اسلیو معده حدود ۷۵ درصد حجم معده برداشته شده و از شکم خارج میشود. تنها چیزی که باقی میماند در این حالت چیزی شبیه به یک موز است. شخص با وجود چنین معده کوچکی غذای کمی میخورد، سریع سیر میشود و در نهایت به مرور زمان هم چاقی اش درمان میشود و هم فشار خون بالایش از بین میرود.

 

عمل بای پس معده و درمان فشار خون بالا

جراح لاغری با انجام عمل بای پس معده کاری میکند که بخش بزرگی از معده از مسیر گوارشی کنار برود تا شخص نتواند زیاد غذا بخورد. جراح لاغری ابتدا بخش فوقانی معد کمی پایینتر از محلو ورود غذا از مری به معده را جدا کرده و روده را نیز از دوازده جدا میکند تا به همان بخش جدا شده معده متصل کند. به این شکل شخص بعد از خوردن غذا سریع سیر میشود و غذا هم خیلی زود وارد روده ها میشود.

عمل بای پس روده

این عمل نیز از جدیدترین متدهای جراحی لاغری است که باعث درمان چاقی، دیابت، فشار خون بالا و سایر مشکلات مرتبط با چاقی میشود. بای پس روده ترکیبی از عمل اسلیو و بای پس معده است.

برای درمان فشار خون بالا و سایر بیماری های مرتبط با چاقی چه وقتی باید عمل لاغری انجام داد؟

برای اینکه بتوانید تحت عمل جراحی لاغری قرار بگیرید باید واجد شرایط باشید. برای مثال شما باید شاخص توده بدنی بالای ۳۵ داشته باشید و یا با هیچکدام از روش های لاغری نتوانسته باشید چاقی خود را درمان کنید.

نظرات  (۲)

ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب مجله برای شما مفید واقع شده باشد 

۱۰ اسفند ۹۸ ، ۱۵:۲۸ مهران بیان

خیلی چیزا دستگیرم شد، فعالیت مغزی شدید هم گمونم روی فشار خون تاثیر داشته باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی