مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

آیا ارتودنسی درد دارد؟

دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۳۹ ب.ظ

 

آیا ارتودنسی درد دارد؟

 

ارتودنسی درمانی است که در آن، با اعمال نیرو و کشش به روی دندان ها آنها را وادار به حرکت می کنند یک متخصص ارتودنسی خوب با آگاهی کامل از میزان این کششها و محاسبه نیروی وارده با روش های خاص و مدرن اقدام به انجام این کار می کند.

نیروی شدیدی که در اثر این کشش به بافت های محافظ دندان وارد می شود در سه الی چهار روز اولیه محسوس است و ممکن است باعث کمی ناراحتی شود.

متخصص ارتودنسی در روز های ابتدایی درمان تا زمانی که وجود براکت های ارتودنسی برای شما عادی نشده است مسکن تجویز می کند اما انتخاب نوع مسکن را به عهده ارتودنتیست خود بگذارید زیرا آسپرین را اگر خود سرانه مصرف کنید ممکن است باعث خونریزی شود.

استفاده از آدامس، موم و دهانشویه به جای مسکن

احساس کشش و درد در همه افراد یکسان نیست.

بعضی ها ممکن است حتی نیازی به خوردن مسکن هم در خود احساس نکنند. این درد ها حتی بدون خوردن هیچ مسکنی پس از یک هفته از بین می رود.

تقریبا تمام افرادی که از دستگاه ارتودنسی ثابت استفاده میکنند در روزهای ابتدایی درمان کمی با مشکل روبرو می شوند.

بعضی افراد جویدن آدامس های بدون قند را به استفاده از مسکن ها ترجیح می دهند.جویدن آدامس بدون قند سبب خون رسانی بیشتر به ریشه و بافت های در بر گیرنده دندان شده و باعث کاهش درد می شود.

پس از نصب براکت ها قطعاتی از موم های مخصوصی تهیه شده اند شما می توانید این موم ها را بر روی نقاطی که در جلسه اول ارتودنسی درد ناک شده اند قرار بدهید استفاده از دهانشویه ها هم به کاهش درد ناشی از آزردگی گونه ها و لب های شما پس از نصب دستگاه های ارتودنسی کمک می کند.

به خاطر دردناک بودن دندان ها مسواک زدن را حذف نکنید

در روزهای اولیه درمان ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک ممکن است شما کمی احساس درد کنید و تمایلی به مسواک زدن نداشته باشید 

اگر در هفته اول ارتودنسی مسواک زدن را حذف کنید یا بهداشت دهان و دندان تان را دست کم بگیرد ممکن است این کار منجر به التهاب یا ورم لثه شما بشود عفونت و بیماری های لثه و به دنبال آن دندان درد می تواند درد دندان های شما را هنگام ارتودنسی بسیار بیشتر کند.

رسیدگی و درمان این بیماری ها قیمت ارتودنسی را بسیار بیشتر و مدت درمان ارتودنسی طولانی تر می کند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی