مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

۲۶ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

حدود نیمی از بیماران دیابتی هنوز از بیماری خود مطلع نشده اند.

این در حالی است که با یک معاینه ساده از دندان ممکن است بتوان اولین نشانه از بیماری دیابت را به اطلاع آنان رسانید .

در نتیجه یک دندانپزشک و یک متخصص ارتودنسی باید یک دانش پایه از دیابت شیرین داشته باشد.

همچنین از علائم تظاهرات دهانی مانند اختلال در بهبود زخم ها و علائم عفونت و نشانه های این بیماری را داشته باشد .

کنترل پزشکی خوب بیماران دیابتی کلید هر درمان ارتودنسی است .

ارتودنتیست ها باید از درمان ارتودنسی در بیماران دیابتی کنترل نشده اجتناب کنند.

در مورد بیماران مبتلا به دیابت هیچ ترجیح درمانی نسبت به ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک وجود ندارد .

این مهم است که بهداشت دهان و دندان به ویژه هنگامی که از دستگاه ارتودنسی ثابت استفاده می شود باید به خوبی رعایت شود .

دیابت خطر ابتلا به بیماری های لثه را افزایش می دهد

تحقیقات نشان داده اند که افراد مبتلا به دیابت بیشتر احتمال ابتلا به بیماری پریودنتال هستند .

بیماری پریودنتال یک مشکل بهداشتی جدی است که اگر به درستی مدیریت نشود می تواند به از دست دادن دندان منجر شود.

در نتیجه یک دندانپزشک و یک متخصص ارتودنسی باید یک دانش پایه از دیابت  داشته باشد اگر دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در تهران هستید دکتر درویش پور با برترین و مدرن ترین روش ها به تشخیص، پیشگیری و درمان های ارتودنسی و اصلاح ناهنجاری های فک و صورت می پردازد تا کنون در این ضمینه بسیار موفق بوده و توانسته رضایتمندی تمامی بیماران خود را جلب کند چنانچه قصد اصلاح نامرتبی دندان ها و داشتن لبخندی زیبا را دارید می توانید با مطب ایشان تماس حاصل فرمایید و نوبت خود را رزرو کنید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۸ ، ۲۱:۰۵
admin webmaster

عمل اسلیو معده به صورت غیرمستقیم باعث بهبود دیابت نوع دو در افراد بیش از حد چاق می شود. یعنی، درمان دیابت با جراحی اسلیو معده اتفاق نمی افتد.

بلکه کاهش وزن  ناشی از این جراحی لاغری باعث تنظیم قند خون و بهبود دیابت در فرد می گردد.

طوری که به افراد دیابتی که  بی ام آی یا شاخص توده بدنی بالای ۳۰ یا ۳۵ دارند و دارو نتواسته قند خون آنها را تنظیم کند، جراحی اسلیو معده به عنوان راه حل این معضل تجویز می شود.

مطالعات و مشاهدات نشان داده اند قند خون افراد دیابتی (بیش از اندازه چاق) که جراحی اسلیو معده انجام داده اند، کنترل شده تر از قند خون بیماران دیابتی است که داروهای مخصوص دیابت را مصرف می کنند اما این عمل را انجام نداده اند.

درمان دیابت با جراحی اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

طی جراحی اسلیو معده، ۷۵ درصد از معده حذف شده و تنها حجم کوچکی به شکل یک لوله از آن باقی می ماند. در نتیجه ی کوچک شدن معده، میزان غذای مصرفی کمتر شده و بیمار شروع به لاغر شدن می کند. کاهش وزن، تغییرات چشمگیری را در هورمون های دستگاه گوارشی ایجاد می کند. این هورمون ها باعث ترشح انسولین می شوند که در آخر، بهبود دیابت نوع دو برای بیمار حاصل می شود.

اگر دیابت مرتبط با چاقی در مراحل اولیه اش باشد، بیمار با انجام جراحی از مصرف داروهای مخصوص دیابت (مانند انسولین و متفورمین) برای سال ها راحت می شود. بیمارانی که به مدت طولانی دیابت داشته اند، انجام جراحی اسلیو معده می تواند از طریق محدود کردن میزان غذای مصرفی، سطح قند خون آنها را کنترل کند. اگر هم دیابت بیش از ۱۰ سال در بدن بیمار وجود داشته و به قدری پیشرفت کرده که فرد نیاز به تزریق انسولین دارد،  می تواند نوع دارو را به داروهای خوراکی تخفیف دهد.

مطمئنا جراحی اسلیو معده با کاهش شدت دیابت نوع دو، کاهش داروهای مصرفی در طول روز و یا حتی برطرف کردن بیماری برای افراد بیش از اندازه چاق ارزش آن را دارد.

چند نکته که باید به یاد داشته باشید

تاثیر درمان دیابت با جراحی اسلیو معده بر بهبود دیابت نوع دو عالی است اما باید به خاطر داشته باشید که:

  • این تاثیر بستگی به سابقه ی بیماری شما و میزان کنترل قبلی بر روی دیابت خواهد داشت.
  • رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید و اصلاح نمایید.
  • فعالیت های مستمر داشته باشید.
  • بعد از جراحی، سلامت کلی شما شامل غدد درون ریز باید به طور منظم توسط جراح لاغری بررسی شود.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۸ ، ۱۵:۲۷
admin webmaster

در روزهای اولیه درمان ارتودنسی و هنگام تنظیم دستگاه ممکن است شما کمی احساس درد یا ناراحتی داشته باشید. اگر هنگامی که دستگاه های ارتودنسی در دهان شما است درد شدید و ناگهانی احساس کردید این درد طبیعی نیست و نیاز به اقدام فوری دارد دردی که ممکن است در هنگام مراقبت های ارتودنسی و تنظیم سیم قوس دار دستگاه شما به وجود بیاید تفاوت عمده ای با سایر درد های دندان دارد.

درد هایی که به غیر از درد تنظیم دستگاه شما باشد ممکن است ناشی از عفونت سینوس یا درد ناشی از پوسیدگی دندان باشد.

به طور معمول ارتودنتیست ها از ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی متحرک برای انجام ارتودنسی استفاده می کنند.

این دستگاه ها قادرند نیروهایی را به دندان وارد کنند تا دندان ها به آرامی به موقعیت ایده آل منتقل شوند.

معمولا علت اصلی درد دندان با درمان ارتودنسی این است که بافت ها تحت فشار قرار گرفته و جنبش ارتودنسی در دندان ها درد ایجاد می کند.

هر زمانی که متخصص ارتودنسی شما در دستگاه شما یک تنظیم و دستکاری جدیدی بوجود می آورد. دندان هایتان به راحتی این تغییر را نمی پذیرند و مایلند به موقعیت قبلی خود برگردند. تغییراتی که در اثر انتقال دندان ها به جای از پیش تعیین شده صورت می گیرد می تواند درد هایی را برای شما به وجود بیاورد.

خوشبختانه این درد ها موقت است و به زودی بر طرف می شود.

تغییر غذایی برای کاهش درد دندان در ارتودنسی

هنگامی که شما از درمان ارتودنسی بهره گرفته اید بهتر است تغییراتی در مواد خوراکی مصرفی خود بدهید. شما باید پس از انجام ارتودنسی بعضی از خوراکیها را بطور کلی از رژیم غذایتان حذف کنید .

گاز زدن بعضی از خوراکیهای سفت بعد از ارتودنسی درد زیادی به دندان های شما وارد می کند.

علاوه بر آن ممکن است گاز زدن غذاهای سفت به اتصالات، سیمها و براکت های شما آسیب وارد کند .

بهتر است خوردن این مواد را تا پس از پایان ارتودنسی به تاخیر بیندازید.

موادی مانند:

  • شکلاتهای کشی و سفت
  • ، ته دیگ ضخیم
  • گوجه سبز
  • میوه های سفت مثل سیب یا خیار
  • را هم پس از قطعه قطعه کردن و در اندازه های کوچک به مصرف برسانید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۲۲:۴۴
admin webmaster

بی شک چاقی عامل بسیاری از بیماری های جدی و خطرناک مانند دیابت نوع دو، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها مانند سرطان سینه و کولون می باشد  فهمیدن اینکه چرا افراد چاق به دنبال راهی برای کاهش وزن موثر هستند، اصلا سخت نیست. به همین دلیل جراحی لاغری امروزه یکی از پرطرفدارترین روش های کاهش وزن برای افراد چاق محسوب می شود.

جراحی لاغری به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، کمک می کند تا وزن کم کنند. در صورتی که فرد نتواند با ورزش و رژیم غذایی وزن کم کند و یا دچار مشکلات و بیماری های ناشی از چاقی باشد، جراحی چاقی می تواند گزینه ی مناسبی برای وی باشد.

در صورتی که پس از مشاوره، جراح لاغری تشخیص داد که شما یک کاندید خوب برای جراحی لاغری هستید، باید به سراغ انتخاب نوع جراحی بروید. هر یک از این جراحی های لاغری مزایا و معایب خاصی دارند که پزشک بر اساس نیاز و ویژگی های بیمار یکی از آنها را برمی گزیند. پس از جراحی لاغری معده کوچک شده و زودتر پر می شود که همین امر منجر به کاهش وزن بیمار خواهد شد.

انواع جراحی لاغری

جراحی لاغری یک روش جراحی برای کاهش وزن است که با تغییر نحوه گوارش غذاها به کاهش کالری دریافتی کمک می کند. سه نوع جراحی لاغری که امروزه به وفور در دنیا انجام می شوند عبارت است از:

  • حلقه قابل تنظیم معده
  • بای پس معده
  • اسلیو معده
  • بالون معده

 اکنون جراحی های لاغری بر خلاف گذشته که به دلیل استفاده از روش های باز و تهاجمی بسیار چالش برانگیز تر بود، به روش لاپاراسکوپی که جدیدترین روش جراحی لاغری است، انجام می شوند. در این نوع جراحی کم تهاجمی، چندین برش کوچک روی شکم زده می شود و دستگاه لاپاراسکوپ و سایر ابزار های جراحی از طریق آنها وارد بدن شده و جراحی انجام می شود. دوران نقاهت پس از جراحی لاپاراسکوپی بسیار کوتاه تر و کم دردسر تر از جراحی باز است

افرادی که BMI آنها بیش از ۳۰ باشد، چاق مفرط محسوب می شوند و  در صورتی که با ورزش و رژیم غذایی وزن شان کاهش پیدا نکرده است جراحی معده می تواند گزینه ی مناسبی برایشان اشد  فرمول محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۲۲:۴۳
admin webmaster

داشتن احساس ترس و خطر قبل از انجام جراحی لاغری   مانند همه جراحی هاکاملا طبیعی است. در برخی مواقع این ترس به علت نداشتن دانش و اطلاعات درست شدت پیدا می کند. شایع ترین ترس بشر، ترس از ناشناخته ها است به همین دلیل سعی کنید تا حد ممکن درباره جراحی لاغری اطلاعات کسب کنید و با یک جراح لاغری خوب مشاوره داشته باشید.

 اغلب به دلیل شایعات متداول درباره جراحی لاغری، ترس فراوانی از انجام اینگونه جراحی ها وجود دارد. اما امروزه جراحی های لاغری به ایمن ترین روش ممکن یعنی همان لاپاراسکوپی معده انجام شده و بسیار کم خطر تر و کم تهاجمی تر هستند.

جراحی لاغری روش موثری برای کاهش وزن و ثبات وزن ایده آل می باشد. مهم نیست اسلیو معده یا کدام نوع دیگر جراحی لاغری را انتخاب کنید، جراحی لاغری می تواند کیفیت زندگی تان را به طرز چشم گیری بهبود بخشد. البته مانند هر جراحی دیگری، جراحی لاغری نیز می تواند مزایا و معایب فراوانی داشته باشد. بیمار باید در انتخاب هر جراحی، این مزایا و معایب را در دو کفه ترازو قرار دهد و در صورت سنگین بودن مزایا آن را انجام دهد. در مطالب بعدی در مورد مزایای جراحی لاغری صحبت خواهیم کرد.

آیا ترس جراحی لاغری طبیعی است؟

ممکن است بیماران نگران مرگ در حین جراحی چاقی باشند ولی آیا به همین میزان هم نگران مرگ ناشی از چاقی هستند؟ افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند، ۲۹ درصد کمتر از افراد چاقی که جراحی نکرده اند، مستعد مردن هستند.

حدود ۱۵ الی ۲۰ سال پیش، جراحی لاغری می توانست خطر داشته باشد، زیرا بیمار نمی دانست پس از جراحی چه در انتظارش است. در آن زمان جراحی های لاغری به دقت بررسی نشده بود و بیماران هیچ اطلاعاتی درباره رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری، باید ها و نباید ها نداشتند. حتی دسترسی به اینترنت هم نبود تا مردم با یک کلیک با دنیایی از اطلاعات مواجه شوند. بله در آن سال ها شاید انجام جراحی لاغری ریسک محسوب می شد اما امروزه با وجود جدیدترین متد جراحی لاغری، این عمل به نجات دهنده زندگی بسیاری از افراد دنیا بدل شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۸ ، ۲۰:۲۲
admin webmaster