مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

اثر مواد مخدر در ارتودنسی دندان

پنجشنبه, ۵ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۴۲ ب.ظ

هنگامی که فرد با مصرف دخانیات از داشتن لثه سالم محروم می شود درمان ارتودنسی نیز امکان پذیر نمی باشد ترک سیگار و درمان لثه اولین گام برای آغاز درمان ارتودنسی می باشد.

مصرف مواد مخدر باعث اختلال در دریافت نیروهای ارتودنسی به دندان ها می شود مواد مضر موجود در مولکول های مواد مخدر که به طور منظم توسط بیماران مصرف می شوند می توانند از طریق گردش خون وارد سلول های بافت لثه ها شوند و بر روی نیروهای مکانیکی دستگاه های ارتودنسی اثرات منفی اعمال کنند.

حرکت ارتودنسی و فعالیت استخوان وابسته به عوامل سیستمیک می باشد

این عوامل عبارتند از :

  • بیماری های متابولیک استخوان
  • عوامل تغذیه ای
  • گروه سنی بیمار
  • مصرف مواد مخدر

بیماری های متابولیک استخوان

هورمون سیستمیک مانند استروژن، آندروژن و کلسی تونین با افزایش محتوای مواد معدنی استخوان، توده استخوان و کاهش در نرخ جذب استخوان در ارتباط است.

عوامل تغذیه ای

بعد از انجام ارتودنسی دندان باید از خوردن تمام غذاهای چسبنده تا پس از پایان کار ارتودنسی اجتناب کرد  جویدن تنباکو نیز از جمله مواردی است که باید جزو ممنوعات اعلام شوند.

استعمال دخانیات چه عوارضی بر روی دندان به جا می گذارد

استعمال دخانیات باعث تیرگی رنگ دندان ها و افزایش پلاک های دندانی می شود.

در نهایت اصلی ترین عامل پوسیدگی دندان در افراد مصرف کننده این مواد می باشد.

مصرف مواد مخدر باعث اختلال در دریافت نیروهای ارتودنسی به دندان ها می شود.

تنباکو و بی رنگی لثه ها

تنباکو دارای موادی است که باعث کند شدن جریان خون در لثه ها می شود. بنابراین شانس ابتلا ی مصرف کنندگان تنباکو به بیماری های لثه دو برابر دیگران است.

دخانیات و انجام ارتودنسی

امکان گیر کردن غذایی در اطراف براکت های ارتودنسی و تبدیل شدن براکت ها به پناهگاه مناسبی برای باکتری ها از عمده دلایلی است که فرد سیگاری باید قبل از انجام ارتودنسی دندان اقدام به ترک سیگار خود بکند اگر شما می خواهید با استفاده از تکنولوژی نوآورانه دندان های خود را بدون سیم یا براکت یا همان (ارتودنسی نامرئی) مرتب کنید بنابراین بهتر است بامراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی و معاینه شخصی از مشکل خاص خود آگاه و از قیمت ارتودنسی تا حدودی اطلاع حاصل کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی