مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

آیا ممکن است جراحی لاغری موفقیت آمیز نباشد؟

سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸، ۰۶:۱۴ ب.ظ

 

آیا ممکن است جراحی لاغری موفقیت آمیز نباشد؟

جراحی های لاغری ممکن است همیشه آنطور که انتظار داریم، موفقیت آمیز نباشند. در صورتی که یک عامل در حین یا پس از جراحی خوب پیش نرود، می تواند منجر به شکست جراحی لاغری شود. به عنوان مثال حلقه قابل تنظیم (در جراحی حلقه معده) ممکن است درست کار نکرده و باعث عدم کاهش وزن ، مشکلات و بیماری های جدی و در نهایت منجر به عدم موفقیت یا شکست جراحی لاغری شود. اگر پس از جراحی، کاهش وزنی مشاهده نکردید و یا دچار عارضه شُدید، سریعا به پزشکتان مراجعه کنید. کاهش وزن شما باید زیر نظر گرفته شود و عواملی که مانع کاهش وزنتان می شوند، ارزیابی شود.

ممکن است پس از عمل لاغری و با وجود موفقیت خود جراحی، بیمار وزن چندانی کم نکند یا حتی وزن اضافه کند. این اضافه وزن ناشی از عدم پیروی از دستورالعمل های پزشک برای تغییر رویه زندگی می باشد. برای پیشگیری از اضافه وزن، باید تغییرات دائمی در رژیم غذایی خود اعمال کنید و فعالیت های فیزیکی و ورزش را به طور منظم ادامه دهید. به طور مثال اگر مدام از غذاهای پر کالری مصرف کنید، نمی توانید کاهش وزن مناسبی داشته باشید.

اولین قدم برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری باید قبل از جراحی انجام شود. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد مانند بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده، اسلیو معده با یا بدون سوییچ عثنی عشری که ممکن است تمامی آنها برای یک بیمار مناسب نباشند. بسیاری از بیماران در انتخاب بین اسلیو معده و بای پس معده دچار مشکل می شوند؛ به همین دلیل مشورت با بهترین متخصص جراحی لاغری ماهر در انتخاب یکی از روش های فوق، اولین اقدام برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری است.

عوارض بلند مدت جراحی لاغری

 طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، جراحی لاغری باز، می تواند عوارض جانبی متعددی داشته باشد مانند درد شدید پس از جراحی، بازگشت کند تر به فعالیت های روزانه، افزایش احتمال نیاز به در آوردن تحال و بیماری های شکمی (۲۰ درصد از بیماران دچار فتق می شوند). با اینکه جراحی لاپاراسکوپی هم ممکن است عوارضی داشته باشد اما بیماران اکثرا پس از جراحی درد کمتر، عملکرد بهتر ریوی را تجربه می کنند و جای زخم هایشان اغلب برایشان مشکل ساز نخواهد شد.

با این وجود، جراحی چاقی با روش لاپاراسکوپی هم می تواند عوارضی مانند خونریزی دستگاه گوارش، مشکل در گوارش غذا، چسبندگی روده یا انسداد آن بعد از عمل را داشته باشد. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی