مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

مجله مروارید سفید

سایت تخصصی زیبایی اندام و صورت

بایگانی

شکاف لب و کام ( لب شکری ) و درمان ارتودنسی

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۲۴ ب.ظ

شکاف لب و کام ( لب شکری ) و درمان ارتودنسی

 

شکاف لب و کام می تواند باعث بوجود آمدن انواع مشکلات دندانی در جلوی دهان کودک شما شود. موقعیت هر دو سری دندانی که کودک در می آورد ( دندان های شیری و دندان های دائمی ) را تحت تاثیر قرار بدهد. شکاف لب و کام معمولا بین نیش و دندان های پیشین رخ می دهد.

برای مراقبت از دندان های کودک با شکاف لب و کام چه باید کرد ؟

مراقبت پیشگیرانه و ترمیم دندان ها به طور منظم در یک کودک لب شکری درست مانند یک کودک با لبهای سالم است. مشکلاتی که مربوط به دندان از دست رفته یا دندان ناقص باشد این کودکان نیاز به ارزیابی اولیه توسط دندان پزشک آشنا با نیازهای کودک با شکاف لب و کام و بررسی خاص هستند.

مراقبت اولیه از دندان

با مراقبت مناسب از فرزند متولد شده با شکاف لب و کام شما می توانید شاهد دندان های سالم کودک خود باشید این مراقبت ها به محض بیرون آمدن دندان های اولیه کودک است.این کار با تمیز کردن مناسب با یک مسواک کوچک و نرم آغاز خواهد شد.

همچنین تغذیه ی صحیح و درمان با فلوراید در این امر پیشگیرانه بسیار موثر خواهد بود. آموزش بهداشت دهان و مشاوره پیشگیرانه را می توانید نزد یک دندان پزشک اطفال یا یک دندانپزشک عمومی یاد بگیرید.

بسیاری از دندانپزشکان به شما توصیه می کنند که کودک خود را در یک سالگی و یا حتی قبل از یک سالگی به یک دندانپزشک نشان دهید. در حالی که برخی دیگر به حذف یا ترمیم دندان نیازمند هستند.

مراقبت های ارتودنسی

اولین ارزیابی  ارتودنسی برای کودکان لب شکری ممکن است حتی قبل از بیرون آمدن دندان ها باشد با یک برنامه ریزی حساب شده دکتر متخصص ارتودنسی فرزند شما می تواند رشد صورت، به ویژه رشد فک را ارزیابی کند همچنین بیرون آمدن دندان ها را یکی پس از دیگری تحت کنترل خود در آورد.

اگر دندان های بالایی یک کودک با دندان های پایینی باهم متناسب نیستند ممکن است یک دوره اولیه درمان برای اصلاح رابطه فک بالا با فک پایین گذاشته شود. با ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی متحرک بنا به تشخیص دکتر اولیه برای بیماران لب و کام شکری از سن 6 سالگی انجام می شود و حدودا تا 12 سالگی ادامه می یابد پس از این دوره ی اولیه درمان دوره ی طولانی تر آغاز می شود.

 

چرا ارتودنسی؟

جراحی از لب و کام همواره منجر به بروز یک سری از اختلالات رشد ثانویه خواهد شد این جراحی اولیه به رشد اسکلتی و دندانی که ضعیف بیرون آمده به خصوص در فک بالا منجر خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی